We wszystkich działaniach należy zachować umiar i równowagę. Podczas prac, mających na celu zoptymalizowanie zawartości i poczynań związanych z finansami odnośnie do posiadanej strony www, jednym z polecanych sposobów zachowania równowagi między nakładami a oczekiwaniami jest skorzystanie z platformy oferującej reklamę związaną z zastosowaniem słów kluczowych o nazwie AdWords.
Zanim wyda się własne pieniądze trzeba przecież wiedzieć – reklama adwords co to jest?
System jest udostępniony przez koncern Google. Pozwala na zamieszczanie reklam tekstowych. Można też skorzystać z rozszerzonych opcji, które dają inne usługi od Google. Jednak to szerszy temat i warto mu poświęcić odrębny tekst.
Kampanie AdWords mają przewagę nad długotrwałym pozycjonowanie. Ich atutem jest wyświetlanie promowanych rekordów na szczycie listy wyszukiwania. W miejscu, które odwiedza najczęściej wzrok użytkownika wyszukiwarki. Tak więc efekt szczytu listy wyszukiwań jest osiągnięty natychmiast!
Reklama sponsorowana wyświetlana jest też często na końcu listy wyszukiwania tuż na linkami z sugestiami podobnych wyszukiwań. Dlatego, że internauci chcąc doprecyzować swoje wyszukiwanie poszukują gotowego rozwiązania podanego jak na tacy. Warto pamiętać o tych przyzwyczajeniach ludzkich.
Od kilku lat nie działa niestety panel boczny jako źródło reklam. Każde wyszukiwanie to maksymalnie cztery reklamy z serii AdWords serwowane na szczycie odsłony.
Jest jednak jedno małe – ale. Reklamy wyświetlane w górnej przestrzeni ekranu mają także swoją hierarchię. Położenie każdego anonsu uzależnione jest od:
– perspektyw klikalności
– jakości reklamy
– jakości strony reklamowanej
– kontekstu, według którego przeprowadzane jest wyszukiwanie
– geolokalizacji
– zestawu słów wybranych do wyszukiwania
– konkurencji
– preferencji użytkownika zapisanych w jego profilu
– formatów i rozszerzeń plików z ogłoszeniami.
A jaki system reklamowy byłby jeszcze skuteczniejszy od kontekstowej?